Handelsbetingelser

Betaling
Gardenplanner modtager betaling med VISA-Dankort, Mastercard og PayPal. Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Alle dine kortoplysninger krypteres med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer.

Levering
Gardenplanner prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer leveres hurtigst muligt. Vi forventer at levere indenfor 2-5 arbejdsdage.

Pris for forsendelse gælder alene for Danmark. Levering til Færøerne, Grønland og udlandet er ikke standard og beregnes særskilt. Kontakt os vedr. pris.

Gardenplanner sørger for levering med Post Danmark som pakke UDEN UDBRINGNING. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen. Gardenplanner kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af udeblevne leverancer, fremsender Gardenplanner naturligvis en ny leverance uden beregning.

Du er selv ansvarlig for backup af evt. downloadede filer. Gardenplanner er ikke ansvarlig for tilgængelighed af disse filer på internettet.

Reklamationsret
Gardenplanner yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Gardenplanner indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Gardenplanner returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer, bedes henvendelse rettet til: info@gardenplanner.dk

Varereturnering foregår til denne adresse:

Gardenplanner
Jens Nielsens Vej 6
2690 Karlslunde

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af kvittering, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Gardenplanner har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret i henhold til købeloven
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt af Gardenplanner, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter, returnere forsendelsen.

Den  medfølgende USB stick ligger i en forseglet pose. Vi gør opmærksom på at såfremt dette segl brydes, er fortrydelsesretten ophævet.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@gardenplanner.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.